preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Mejaši" Split

 

Zašto učimo programirati?

Računala, odnosno programi namijenjeni rješavanju postavljenih zadataka, imaju ulogu u gotovo svim ljudskim aktivnostima. Učenjem programiranja bolje razumijemo procese računala što nam omogućuje i jednostavnije služenje računalom. Također razvijamo logičko mišljenje i zaključivanje. Učimo prepoznavati probleme i graditi rješenja.
 
LOGO je programski jezik. Ime dolazi od grčke riječi logos što znači riječ. Za pokretanje programa slijedom kliknite na glavni izbornik Start → Svi programi (Programs) → FMSLogo → FMSLogo.
 
Programiranje je postupak (proces) stvaranja programa. Programski jezik je popis naredbi (instrukcija) i pravila njihovog izvođenja (programski jezik Logo, programski jezik BASIC). Program je skup naredbi, logički (smisleno) povezanih, namijenjenih rješavanju zadatka ili izvođenju složenije operacije (npr. crtanje kvadrata, pravokutnika ili trokuta). Naredba je riječ ili ključna riječ (programskog jezika) određene namijene, a najčešće s ulogom rješavanja manjeg zadatka (npr. pomakni, okret) ili izvođenja manje operacije.
 

NAREDBA

ZNAČENJE

ST                                  showturtle

Postavlja kornjaču na ekran

HT                                  hideturtle

Uklanja kornjaču s ekrana

DRAW

Briše trenutne crteže na računalu

FD                                  forward

Pomiče kornjaču naprijed

BK                                 back

Pomiče kornjaču natrag

RT                                 right

Okreće kornjaču udesno

LT 90                             left

Okreće kornjaču ulijevo

HOME

Postavlja kornjaču na početni položaj

PU                                 pen up

Podiže olovku kornjače

PD                                pen down

Spušta olovku kornjače

PE                                penrase

Briše pojedinačnu crtu

PPT                              pen paint

Vraća olovku pisati

CS                                clearscreen

Briše  cijeli ekran

BYE, QUIT, EXIT

Izlazi iz programa

PERSPECTIVE

Postavlja kornjaču u 3D način crtanja

WRAP

Postavlja kornjaču u 2D način crtanja

UPPITCH

Uzdizanje  za postavljeni kut

DOWNPITCH

Poniranje za postavljeni kut

LEFTROLL

Naginjanje lijevo za postavljeni kut

RIGHTROLL

Naginjanje desno za postavljeni kut

SETTURTLE

Zadaje broj kornjača

SETPC

Postavlja boju pera kornjače

FOREACH

Omogućuje rad s višestrukim kornjačama

FIRST

Prvo slovo riječi ili liste

LAST

Zadnje slovo riječi ili liste

COUNT

Broj  znakova riječi ili liste

MAKE

 

 

 

Zadaci za ponavljanje


CMS za škole logo
Osnovna škola "Mejaši" Split / Mejaši 20, HR-21000 Split / os-mejasi-st.skole.hr / ured@os-mejasi-st.skole.hr
preskoči na navigaciju