U petak su učenice osnovne škole Mejaši predstavile svoje radove s inovativne izvannastavne aktivnosti STeam. Pred prepunim gledalištem učenice su dokazale kako tehnologija i STEM nisu samo za dječake. U izvannastavnoj aktivnosti STeam, provedenoj u 14 splitskih osnovnih škola, učenice 6.a: Viktoriju Duvnjak, Evu Bakotu, Veroniku Milardović, Barbaru Ivić, Lunu Čizmić, Stelu Polić; i 6.d razreda: Ajlu Arnautović, Emu Čović, Emu Hrgović, Vanu Matelić, Emmu Štemberger i Martu Tomas; osnovne škole Mejaši provodio je školski STeam tim kojega su činili nastavnici: Danica Bajić, Marita Čaleta i Bože Markovina, te pedagog Stipe Božinović.





Sama je aktivnost bila podijeljena u dva ciklusa i četiri modula tijekom kojih se analizirao određeni problem, kroz primjenu digitalnih tehnologija i kroz umjetničku perspektivu. Također, kroz module je korišten i ‘hand on’ pristup, odnosno izrada rješenja datog problema.
Odabrana je tema aktivnosti bila Održivost, a istu su učenice obradile tijekom dva ciklusa. U prvom su se ciklusu kroz edukativne filmove, istraživanje literature i izradu plakata upoznale s problemom obnovljivih i neobnovljivih izvora energije. Prilikom terenske nastave na vjetroelektrani Pometeno brdo, hidroelektrani Peruča i proučavanjem solarnih kolektora na krovu škole, učenice su imale priliku upoznati se s radom elektrana, te izvornim načinom proizvodnje energije, te su s nastavnikom tehničke kulture Tomom Kovačevićem izradile vlastite solarne vjetrenjače po uzoru na viđene. Prvi su ciklus zaključile predavanjem akademskoga slikara Luke Duplančića, koji ih je upoznao s izradom skica velikih dimenzija i murala, a doznale su i kako je moguće ukrasiti vjetrenjače (ukoliko se ne bojite visine 🙂 ).





Tijekom drugoga ciklusa učenice su se, predavanjem studenta Kemijsko-tehnološkog fakulteta Luke Aleškovića, upoznale s problemom svjetlosnoga i zvučnoga zagađenja. Usporedile su svjetlosno zagađenje Splita i Zagreba, te su “otputovale do savršenog zvjezdanog neba”. Pomoću aplikacije i mobilnih uređaja mjerile su buku na različitim lokacijama u školi i kod kuće, a dobivene su rezultate analizirale pomoću izrađenih grafova. Drugi je ciklus zaključen posjetom glazbenom studiju, u pratnji nastavnice glazbene kulture Antonele Burić, tijekom kojega su učenice naučile i kako zvučno izolirati prostoriju, ali su imale priliku i zaključiti ovu lijepu priču pjesmom učenika naše škole u vlastitoj izvedbi.








Projekt su vodili stručnjaci iz Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu, u partnerstvu s Gradom Splitom i A1 Hrvatska, s ciljem jačanja aspiracija i osnaživanja prvenstveno djevojčica prema STEM zanimanjima. STeam tim osnovne škole Mejaši.

