preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Mejaši" Split

 > Nastava  > Predmeti  > Biologija
Biologija

Biologija

 

Biologija (od grčkog bios=život i logos=nauka, učenje) je znanost koja se bavi proučavanjem živoga svijeta. Biologija proučava svojstva i ponašanje organizama, njihov rast, razvoj i razmnožavanje, kao i interakcije između različitih organizama, te organizama i njihovog okoliša.

 

 


Nastavni program biologije temelji se na osnovnim sadržajima bioloških znanosti i učenicima omogućuje upoznavanje .živog svijeta a i zakonitosti koje u njemu vladaju. U 7. razredu učenici trebaju steći predodžbu o razvoju živih bića na Zemlji i spoznati bogatstvo živog svijeta koje se očituje u raznolikosti vrsta. U 8. Razredu posebna se pozornost posvećuje građi i funkcijama ljudskog organizma. Učenici potrebna predznanja stječu u nastavnom predmetu priroda u 5. i 6. razredu.

CILJ

Cilj nastave biologije je da učenici steknu znanje o osnovnim biološkim zakonitostima, temeljnoj građi i funkcijama živih bića, da razviju prirodoznanstveni način mišljenja, upoznaju metode istraživanja prirode, razviju spremnost i primjerenu odgovornost za primjenu stečenih znanja u životu.

ZADAĆE

Učenik treba:

  • usvojiti znanje o raznolikosti i povezanosti živog svijeta i postupnosti njegova razvoja,
  • upoznati ljudski organizam, osnovnu građu i funkciju,
  • razviti interes za prirodoznanstvena istraživanja, za napredak u biologiji i za područja njezine primjene (poljodjelstvo, zdravstvo, biotehnologija),
  • razviti umijeće promatranja, bilježenja promatranog, izvođenja zaključaka iz raspoloživog materijala o rasporedu i ustroju živoga svijeta,
  • razviti stav o odgovornosti za vlastito zdravlje,
  • razviti pozitivan stav prema biologiji, želju za samostalnim učenjem, postavljanjem pitanja i provođenjem jednostavnih pokusa radi dobivanja odgovora,
  • razviti stav prema životu kao vrijednosti i upoznati mogućnosti očuvanja i zaštite prirode, upoznati ljepote svoje okoline (zavičaj, domovina) i značaj očuvanja prirodnih ljepota i bogatstva za zdravlje i kvalitetu života.

 

 Kukci (lat. Insecta) su vrstama najbrojniji razred velike grupe člankonožaca (Arthropoda). Većina ih živi na kopnu, a dobro naseljavaju i kopnene vode, dok ih svega par vrsta živi u moru. Kukci (lat. Insecta) su vrstama najbrojniji razred velike grupe člankonožaca (Arthropoda). Većina ih živi na kopnu, a dobro naseljavaju i kopnene vode, dok ih svega par vrsta živi u moru. Kukci (lat. Insecta) su vrstama najbrojniji razred velike grupe člankonožaca (Arthropoda). Većina ih živi na kopnu, a dobro naseljavaju i kopnene vode, dok ih svega par vrsta živi u moru. Kukci (lat. Insecta) su vrstama najbrojniji razred velike grupe člankonožaca (Arthropoda). Većina ih živi na kopnu, a dobro naseljavaju i kopnene vode, dok ih svega par vrsta živi u moru. Kukci (lat. Insecta) su vrstama najbrojniji razred velike grupe člankonožaca (Arthropoda). Većina ih živi na kopnu, a dobro naseljavaju i kopnene vode, dok ih svega par vrsta živi u moru. Kukci (lat. Insecta) su vrstama najbrojniji razred velike grupe člankonožaca (Arthropoda). Većina ih živi na kopnu, a dobro naseljavaju i kopnene vode, dok ih svega par vrsta živi u moru. Kukci (lat. Insecta) su vrstama najbrojniji razred velike grupe člankonožaca (Arthropoda). Većina ih živi na kopnu, a dobro naseljavaju i kopnene vode, dok ih svega par vrsta živi u moru. Kukci (lat. Insecta) su vrstama najbrojniji razred velike grupe člankonožaca (Arthropoda). Većina ih živi na kopnu, a dobro naseljavaju i kopnene vode,





vijesti

Projekt "EDUKACIJA DJECE O OŽIVLJAVANJU"

Autor: Josipa Banić, 13. 6. 2017. 14:36

I ove školske godine, po treći put, naša Škola se uključila u projekt Edukacija djece o oživljavanju.

Projekt se provodi u četiri županije: Splitsko-dalmatinskoj, Šibensko-kninskoj, Primorsko-goranskoj i Istarskoj.  Program edukacije djece o oživljavanju u osnovnim školama vodi  i koordinira prof. dr. sc. Julije Meštrović, u suradnji s dr. Jasnom Petrić i suradnicima.

Program je nadopuna nastavnog plana i programa zdravstvenog odgoja u školama u modulu Živjeti zdravo te uključuje teorijsko znanje i vježbe na lutkama.

U mjesecu lipnju, provedena je edukacija o oživljavanju za učenike osmih razreda naše Škole.

 [više]

Projekt: "EDUKACIJA DJECE O OŽIVLJAVANJU"

Autor: Josipa Banić, 6. 6. 2016. 09:14

I ove školske godine, naša Škola se uključila u projekt "Edukacija djece o oživljavanju" te je u mjesecu lipnju provedena edukacija za učenike osmih razreda.

Projekt se provodi u četiri županije: Splitsko-dalmatinskoj, Šibensko-kninskoj, Primorsko-goranskoj i Istarskoj.  Program edukacije djece o oživljavanju u osnovnim školama vodi  i koordinira prof. dr. sc. Julije Meštrović, u suradnji s dr. Jasnom Petrić i suradnicima. 

Program je nadopuna nastavnog plana i programa zdravstvenog odgoja u školama u modulu Živjeti zdravo te uključuje teorijsko znanje i vježbe na lutkama.

 

 [više]

POSJET "LETEĆIH KUSTOSA"

Autor: Josipa Banić, 31. 5. 2016. 15:19

19. svibnja 2016. učionicu biologije posjetili su „Leteći kustosi“ iz Prirodoslovnog muzeja u Splitu. Tako su učenici 7. B i 7. C razreda imali priliku poslušati zanimljivo i poučno predavanje o mekušcima, te različite kućice puževa i školjke školjkaša razvrstati u skupine i otkriti kojoj vrsti pripadaju. Ovakva vrsta nastave je vrlo poticajna te stvara odličnu radnu atmosferu u razredu.

 

 [više]

ELA BAKMAZ POZVANA NA DRŽAVNO NATJECANJE IZ BIOLOGIJE

Autor: Josipa Banić, 7. 4. 2015. 10:15

 

Nakon osvojenog 2. mjesta na Županijskom natjecanju iz biologije, Ela Bakmaz, učenica 8. B razreda naše Škole pozvana je na Državno natjecanje. Državno natjecanje iz biologije održat će se od 23. do 26. travnja 2015. u Zadru.

 

 

Također, treba spomenuti i odlične rezultate ostalih učenica naše Škole koje su  pristupile Županijskom natjecanju, a to su:

Klara Rezić (8. B) – 7. mjesto

Tina Družić (8. C) – 9. mjesto

Dora Prka (8. A) – 15. mjesto

Stella Balić (7. C) – 15. mjesto

 [više]

KAKO IZRADITI HERBARIJ?

Autor: Tome Kovačević, 7. 8. 2012. 12:19

Ljudi su od davnina koristili biljke iz svoje okoline za različite potrebe. S vremenom se razvila potreba sakupljanja biljaka zbog njihovog proučavanja. Najlakši način za učenje o biljkama je kroz sakupljanje, sušenje i slaganje biljaka u zbirku koja se naziva herbarij.

 [više]

 



CMS za škole logo
Osnovna škola "Mejaši" Split / Mejaši 20, HR-21000 Split / os-mejasi-st.skole.hr / ured@os-mejasi-st.skole.hr
preskoči na navigaciju